W natłoku wielu spraw do załatwienia przed uroczystością nie zapomnijmy o jednej z najważniejszych kwestii, niezbędnych aby chrzest mógł się odbyć - o formalnościach jakie trzeba załatwić przed ceremonią Chrztu Świętego.
Musimy zebrać odpowiednie dokumenty i w terminie kilku tygodni przed uroczystością dostarczyć je do kancelarii parafialnej.
Podczas pierwszej wizyty w kancelarii powinniśmy mieć przy sobie następujące dokumenty:
- akt ślubu kościelnego rodziców dziecka
- akt urodzenia dziecka,
- danych dotyczące rodziców chrzestnych (imię i nazwisko, adres zamieszkania, wyznanie, parafia do której należą, data urodzenia)
- zaświadczenia z parafii rodziców chrzestnych, zaświadczenie takie informuje iż spełniają oni wymagania stawiane przez kościół kandydatom na chrzestnych rodziców
- kartki potwierdzające fakt iż rodzice i rodzice chrzestni wyspowiadali się